logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

5 reguli pentru un logo de calitate


Orice afacere, indiferent de domeniul de realizare, trebuie să aibă un logo care să o reprezinte. Logoul este un element grafic proiectat sub forma unei litere, unui text, unei imagini sau chiar a unei combinații dintre aceste elemente. Scopul lui este să ofere identitate unui brand. Ideea că doar companiile mari au nevoie de un logo nu mai este valabilă de mult timp. În prezent, lansarea unei afaceri are loc în contextul însăși campaniei de branding când este prezentată imaginea companiei prin intermediul produsului/serviciului, comunicării eficiente, a site-ului și, evident, a logoului. Crearea unei imagini favorabile și obținerea încrederii viitorilor clienți ține de o prezentarea cât mai complexă, care să capteze atenția, dar într-un mod discret și plăcut. 

 

Există trei tipuri de logo: logo text + simbol, logo text și logo simbol. Primul lucru la care ar trebui să te gândești când vine vorba de un logo este stilul. Indiferent de stil - modern, minimalist sau vintage, logoul trebuie să transmită un mesaj vizual care ar înlocui o sută de cuvinte. Este ca și cum fața unei persoane ar transmite direct date despre caracter, vârstă, aptitudini, emoții. Fontul trebuie să fie compatibil cu stilul logoului, la fel și culorile alese, care în diferite zone geografice pot avea semnificații diferite. Textul logoului poate reprezenta atât brand name-ul companiei, în cele mai dese cazuri, cât și un motto sau un slogan. Toate aceste elemente, combinate corect și în dependență de profilul de activitate al firmei, vor duce la realizarea unui logo memorabil.

 

Un logo se consideră a fi bun dacă eficiența sa rămâne constantă în timp. Indiferent de modul în care este utilizat - fie că este printat pe un suport foarte mic, sau pe unul de dimensiuni mari, pe fundal alb sau negru, logoul trebuie să fie remarcat și să transmită același mesaj - identitatea vizuală a companiei. Logoul eficient are cinci caracteristici de bază: este simplu, ușor de reținut, rezistent în timp, adaptabil și potrivit.

 

1. Simplu - Cu cât are mai puține elemente un logo, cu atât mesajul pe care îl transmite este mai ușor de înțeles și mai ușor de memorat. Designul unui logo este perfect atunci când nu suprapune mai multe culori, fonturi și imagini astfel încât să exprime cât mai multe idei. În acest mod te îndepărtezi de ideea principală și de eficiența logoului. O identitate vizuală bine gândită va atrage atenția indiferent de unghiul din care este privit sau de obiectul pe care este reprezentat. Pe un panou de publicitate, pe ambalaj, în cadrul unei reclame care rulează la televizor sau imprimat pe un tricou - un logo reușit va arăta la fel de bine.

 

2. Ușor de reținut - Un logo de succes este memorabil. Nu e ușor să creezi un logo care să reprezinte brandul, să transmită un mesaj, să fie atractiv și unic în același timp, dar numai prin originalitate te diferențiezi de ceilalți și nu riști să fii imitat. Ca să fie ușor de reținut, logoul nu trebuie să se bazeze pe prea multe culori, un design monocromatic este mult mai creativ și are un efect de lungă durată. 

 

3. Rezistent în timp - Foarte puține logouri trec testul timpului, dar rezistența în timp este unul dintre cele mai importante principii de apreciere a calității. Un logo trebuie să aibă viitor fără a-i fi modificate periodic elementele grafice. Aici moda și trendurile, care sunt în continuă schimbare, nu dictează succesul. Garantul succesului unui logo este ca acesta să rămână la fel și peste un an și peste 20 de ani. Amintiți-vă de logoul “Coca-cola” - acesta aproape că nu s-a schimbat din anul 1900 și până în prezent, având un design etern.

 

4. Adaptabil - Atitudinea statică nu este oportună când vine vorba de designul unui logo. Creativitatea și flexibilitatea vor face ca logoul să se adapteze ușor în diferite medii și aplicații și să funcționeze atât în format vertical, cât și orizontal. O soluție accesibilă pentru a realiza un logo adaptabil este crearea unui design doar în alb și negru. În plus, un astfel de logo nu necesită costuri suplimentare pentru imprimare. Pe termen lung, cu cât se folosesc mai multe culori, cu atât și cheltuielile suportate de companie vor crește.

 

5. Potrivit - Designul unui logo trebuie să se potrivească obiectivului central - cel de a reda identitatea companiei. De exemplu, elementele grafice ale unui logo creat pentru un magazin de electronice nu vor fi potrivite și pentru logo-ul unei librării. La fel cum designul logo-ului unei mărci de jucării va fi diferit de unul creat pentru o companie IT. Culorile, fontul și elementele grafice se utilizează în dependență de domeniul de activitate și de mesajul logoului. 

 

Important: Logoul trebuie să reprezinte compania nu produsul/serviciul pe care aceasta îl realizează. Ar fi banal dacă logoul unei firme producătoare de mașini ar reprezenta o mașină, sau al uneia care produce telefoane mobile să fie un telefon. La fel cum renumita marcă comercială “Coca-Cola” nu este definită de o sticlă de băutură răcoritoare. Dacă ar fi să analizăm cele mai populare 50 de logo-uri din lume, am observa că peste 90% dintre ele nu descriu produsul companiei. Cu toții cunoaștem simbolul iconic “Nike”, e recunoscut oriunde, fără a fi nevoie de numele companiei - iată ce înseamnă un logo simplu, ușor de reținut, rezistent în timp, adaptabil și potrivit.