top button Created with Sketch.

5 Sfaturi Pentru Alegerea Unui Nume de Domeniu Potrivit


Care e prima intrebare cand cumperi un domeniu web: ce nume sa aleg? Alegerea numelui de domeniu, poate parea un detaliu nesemnificativ.

Te asigur ca este un pas foarte important!

Numele de domeniu reprezinta prezenta ta pe internet. E acel cuvant tastat de vizitatorii tai care te cauta. Pentru a te ajuta sa alegi mai rapid numele domeniului tau, am intocmit o lista cu 5 sfaturi.

 

1. Include in numele domeniului un cuvant cheie cautat de vizitatori pe internet

O strategie clasica este sa alegi un nume de domeniu in care sa incluzi un cuvant cheie.

Aceasta metoda este folosita pentru a aduce trafic. Spre exemplu, poti alege un domeniu precum: “cumsafacibani.ro”

Sau “afacerionline.com”.

 

2. Pastreaza numele domeniului scurt (Nu depasi limita de 2/3 cuvinte)

Un nume de domeniu scurt va fi mai accesibil. Lumea il va tasta mai usor in motoarele de cautare. Alt avantaj, este ca toate paginiile tale vor avea un URL mai scurt. Multe studii din industria SEO demonstreaza ca adresele URL mai scurte primesc mai multe beneficii. Te invit sa te uiti la numele site-urilor mari. Cum ti se pare Quora, YouTube sau Wikipedia?Oamenii de marketing experimentati nu aleg niciodata domenii precum: afacerionlinedesucces.ro sau cumsaiticrestiafacerea.ro. O adresa web mai scurta e mereu mai usor de accesat. E valabil chiar si atunci cand cineva distribuie pagina ta pe Twitter. In acest caz, sunt suficiente exceptii. Am intalnit si blog-uri cu denumiri mai lungi. Poti alege si aceasta varianta. Mai avantajos este totusi sa te incadrezi in limita de 2/3 cuvite.

 

3. Creeaza un nume care sa fie usor de memorat de catre comunitatea ta

Poate nu te intereseaza sa aduci trafic din numele domeniului. In schimb, poti crea o denumire usor de retinut. Poti include un cuvant nostim, ceva care sa atraga atentia.

Astfel, acel nume va fi usor de retinut de catre vizitatori.

 

4. Alege o denumire personalizata (Creeaza singur un cuvant nou)

Ce iti spun acum cuvintele Google, Mashable, Inc sau Forbes? Stii doar ca sunt niste site-uri cu o mega autoritate. Daca auzeai acum 100 de ani, iti mai spuneau ceva? Cu siguranta, nu. Asadar, daca nu gasesti nici un cuvant cheie potrivit, creeaza propria denumire. Google este un cuvant care nu exista in dictionar. Insa, stim acum ca este numele celui mai mare motor de cautare din lume.

 

5. Alege o denumire care sa se potriveasca cu profilul nisei tale

Evident, vei avea nevoie de un domeniu care sa reprezinte nisa ta.