logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Alina Hasnaș, expert SEO, despre promovarea online pe timp de criză


Alina Hasnaș, expert SEO, despre promovarea online pe timp de criză 

Anul 2020 s-a dovedit a fi de la bun început o provocare pentru toată lumea, mai ales pentru cei care conduc o afacere, indiferent de sfera de activitate. Astfel, majoritatea business-urilor fizice s-au concentrat tot mai mult pe mediul online pentru a putea menține legătura cu clienții, dar și pentru a obține încrederea potențialilor clienți și parteneri. De asemenea, în această perioadă ne orientăm spre promovarea digitală, dar cum putem avea publicitate eficientă pe timp de criză, ce instrumente și strategii folosim pentru a obține rezultate bune? Aflăm de la Alina Hasnaș, expert SEO principal și fondatoarea agenției SEOLITTE, cu cinci ani de experiență în domeniile SEO și Digital Marketing. 

 

Care este cea mai eficientă formă de publicitate, raportând la perioada actuală?
În situația actuală, când ne-am mutat cu toții online, aș putea spune că majoritatea afacerilor își pot găsi aici clientul țintă. Cifrele arătă o creștere, la nivel mondial, a timpului petrecut pe internet, mai ales pe rețele de socializare.

Cu toate acestea, nu există o formulă de promovare digitală care s-ar potrivi tuturor business-urilor. Forma de publicitate aleasă, precum și canalul de promovare depind direct de nișa afacerii, de cine sunt clienții acesteia, dar și care sunt nevoile lor în pandemie. De exemplu, pentru domeniul alimentației publice (care a avut enorm de suferit în această perioadă) prezența pe Social Media - pentru a informa clienții despre gusturi, senzații și experiențe prin text și poze, precum și promovarea take away-ului sau a livrărilor la domiciliu la orele prânzului și cinei - sunt elemente fundamentale. În timp ce, pentru afacerile din domeniul design-ului de interior era nevoie de cu totul altă abordare, acolo căutarea organică (promovarea prin SEO) avea cel mai mult sens. 

Așadar, cea mai bună formă de publicitate este cea care se potrivește perfect tipului de afacere și mesajului pe care îl așteaptă publicul țintă în situație de criză, precum și abilitatea de adaptare la schimbarea comportamentului de consum.

 

Ce tehnici și strategii folosim?
În perioada aceasta, recomandarea numărul 1 este să fim proactivi, empatici și să nu urmărim doar profitul. De exemplu: companiile din microfinanțare au venit cu mesaje de sprijin pentru afaceri și cu soluții mai bune pentru persoanele fizice atât în Google Ads, cât și cu sfaturi utile despre organizarea timpului acasă - pe Facebook. 
Lansarea ofertelor noi pentru clienți, cupoane de reducere, vouchere etc. – toate acestea sunt binevenite pentru a te face observat. Mai ales, dacă este posibilă prezentarea promoțiilor prin conținut video: fie pe YouTube, fie pe Social Media. Statisticile arată că, de fapt, conținutul video reprezintă acea „nouă realitate” în marketing, despre care se tot vorbea.
Conținutul generat de către utilizatori: fotografii, video, comunicarea directă cu ei va atrage capital de încrede în această perioadă. 
Toate pot funcționa dacă vii cu un mesaj corect și adaptat la timpurile de criză.

 

Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le-ai observat în mediul online și cum le evităm?
Din propria experiență, pot să spun că sunt o mulțime de greșeli pe care le fac afacerile din mediul online, însă câteva se repetă sistematic:
Promovare de calitate proastă pe Social Media: cu toții am observat postări tare deocheate în SMM-ul moldav - prea arogante, prea comerciale, chiar dezgustătoare uneori, unde mai pui că au și greșeli gramaticale. Și toate-s promovate prin butonul „boost” - singurul „as din mânecă” al unor afaceri care nu conștientizează importanța comunicării profesioniste în online. O soluție în acest sens ar fi să se adreseze măcar pentru un sfat sau un audit la specialiștii din domeniu. Multe agenții oferă consultații gratuite chiar.
Negarea importanței optimizării pentru motoarele de căutare. Aici adaug și nerăbdarea de a obține cât mai repede rezultate din SEO. Google nu te poziționează în top 3 doar după o lună de lucrări de îmbunătățire pe site. Rezolvarea acestei situații s-ar ascunde într-o explicație detaliată despre funcționarea algoritmilor lui Google și continuarea lucrărilor de SEO chiar și după 6 sau 9 luni din momentul lansării acestora.
Incompetența de a avea grijă de clienți și potențiali clienți din mediul online. Adesea la noi lipsește un „Customer Care” de calitate. Clienții se simt neglijați chiar și de brandurile populare (și eu m-am simțit, nu o dată). Recomandarea mea este ca brandurile să-și instruiască absolut toți angajații în a oferi clienților o experiență cât mai plăcută în interacțiunea cu ei. Ce folos din reclamă, dacă vânzătorul tău, pur și simplu, nu poate fi amabil la telefon?
Lipsa unui designer grafic cu experiență. Consumatorii iubesc cu ochii și asta trebuie să știe absolut toți cei care conduc o afacere. O imagine vizuală de calitate atrage utilizatorii și îi face să cumpere mai mult de la tine. Soluția în acest caz este să se apeleze la un specialist și să se investească într-un material vizual cu adevărat captivant pentru potențialii clienți.
Site-uri neoptimizate, care se încarcă greu și au elemente nefuncționale (butoane care nu se apasă, nu sunt optimizate suficient pentru dispozitive mobile etc). Pagina web - iată activul tău cel mai de preț din online, care este casa ta în online, indiferent de schimbările de algoritmi ai lui Facebook sau Instagram. Și dacă nu o îmbunătățești atât pentru utilizator, cât și pentru motoarele de căutare - consideră că nu vei avea succes în mediul online. Așadar, recomandarea mea este să se apeleze la un web design adaptat la nevoile utilizatorilor și să se construiască site-uri de calitate atât la nivel funcțional, cât și structural.

 

Cum păstrăm legătura cu clienții/partenerii?
Comunicăm cu ei cât mai des. Îi ținem la curent cu ofertele noi, îi educăm prin conținut de calitate, oferim actualizări des. O bună metodă este automatizarea comunicării pe e-mail. 
În plus, le oferim și o asistență în problemele ce țin de serviciul sau produsul nostru. Venim cu soluții rapide pentru fiecare provocare pe care o întâmpină în interacțiunea cu brandul nostru. Cerem feedback – des. Le mulțumim că fac afaceri cu noi și îi felicităm la sărbătorile lor. Le suntem alături!

 

Sfaturi utile pentru un marketing digital bun pe timp de criză?

  1. Fii mai aproape de clientul tău.
  2. Fii prezent pe cel puțin 2 canale de comunicare.
  3. Nu vinde direct, ci prin informații valoroase și conținut bun.
  4. Vino cu mesaje de susținere și grijă și nu folosi îndemnuri la acțiune agresive.
  5. Fă remarketing de calitate pentru cei care au interacționat deja cu brandul tău, (atunci când este cazul și când vezi o oportunitate în a încheia tranzacția).