logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Aplicațiile mobile. Cu ce începi?


Peste 80% din utilizatorii internetului dețin un smartphone, iar unul din doi îl verifică la maxim 15 minute după trezire.
Piața aplicațiilor mobile este în continuă creștere și toate estimările financiare subliniază importanța acestora.
Retaileri importanți din țară și străinătate prevăd că în următorii ani aceste aplicații vor genera mai mult de jumătate din comenzile livrate.
Traficul cloud generat de dispozitive mobile evidențiază și el trend-ul ireversibil de care afacerile mici și mari pot beneficia.


Dacă te-ai hotărât să creezi o aplicație mobilă pentru afacerea ta, atunci, trebuie să ții cont de câteva momente relevante și super necesare pentru o aplicație de succes.

 

  • Orientarea pe User Experience

Crearea conceptului vizual pentru o aplicație customizată, care se adresează unei anumite companii, înseamnă definirea brand-ului acelei organziatii. Per total, componenta vizuală afectează comportamentul utilizatorilor, tocmai de aceea este una din cele mai importante elemente ale UX. Deși imaginile și elementele grafice au, la prima vedere, rolul de a înfrumuseța interfața unei aplicații, în final, ele au și scopul funcțional de a influența activitatea utilizatorilor.

Majoritatea celor care vor să folosească sau să construiască o soluție software știu că UX este o componentă crucială pentru ca utilizatorii să aibă o experiență calitativă. Când vine vorba de implementarea principiilor UX în procesul de dezvoltare a unei soluții sau website, cele mai potrivite tehnologii sunt AngularJS și ReactJS. Acestea crează un framework stabil și complex, ce ajută la conectarea interfeței la server.

 

  • Faza de research

Dacă vrei să creezi o aplicație de succes, asigură-te că faci un research riguros înainte. În primul rând, trebuie să identifici publicul țintă pentru care vei crea această aplicație. Va trebui să afli cine sunt acești oameni, ce comportamente și ce nevoi au. Apoi va trebui să stabilești cum va răspunde aplicația ta nevoilor acestor oameni. Care sunt valorile aplicației și cum va îmbunătăți aceasta viețile utilizatorilor? Nu uita să analizezi competiția, pentru a putea identifica elemente sau funcționalități care ar putea fi îmbunătățite în aplicația ta. Această fază de research te va scuti de multe cheltuieli și va reduce riscul ca tu să dezvolți o aplicație mobilă complet inutilă.

 

  • INsecuritatea aplicației mobile

Dispozitivele mobile ne-au invadat viețile și nu există niciun aspect al societății care să nu fie influenţat de mobilitate: activități zilnice, sănătate, servicii bancare, afaceri etc.
Astfel, acestea devin din ce în ce mai mult unica interfaţă a vieții noastre cu mediul informațional și cu societatea în ansamblul ei. Această realitate aduce în atenţie două aspecte critice. Primul se referă la securitatea datelor personale și a dispozitivelor mobile. Malware-ul poate infecta dispozitivele personale, iar vulnerabilitățile pot fi exploatate de către un atacator pentru a facilita accesul nelegitim la acestea.
Al doilea aspect este legat de confidențialitatea vieții private. Multe date se pot „scurge” în mod „natural” către furnizori și companii care vând sau promovează nu doar dispozitivele mobile ci și diversele servicii adiacente. În majoritatea cazurilor, aceste companii și noi, în calitate de clienți, nu împărtășim aceleași interese.

 

  • Testează, testează și iar testează

Succesul unei aplicații pentru telefoanele mobile este dat și de testarea proactivă a aplicației. Testarea ar trebui să aibă loc de-a lungul întregului proces de dezvoltare al aplicației. Așadar, nu aștepta până la final pentru a testa performanțele aplicației, pentru că atunci poate fi prea târziu. Există o mulțime de aplicații precum Beta Family care te pun în contact cu testeri care îți vor putea identifica erorile și oferi feedback, lucruri care vor duce la creșterea performanțelor aplicației tale.

 

În fiecare lună, mii de aplicații mobile sunt lansate pe piață, iar totalul acestora pe piețele dedicate este estimat la aproape 6 milioane. Un studiu recent relevă că doar o treime din ele sunt supuse unor teste de reziliență la vulnerabilități. În plus, lipsa implementării unor măsuri minime de securitate pe tot parcursul ciclului de dezvoltare a aplicațiilor determină propagarea unor vulnerabilități care pot extinde suprafața de atac și gradul de expunere la ameninţări informatice.