logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Diferența dintre B2B și B2C


B2B și B2C sunt două mari lumi separate în vânzări. De foarte multe ori antreprenorii eșuează pentru că nu înțeleg că regulile jocului B2B și B2C sunt complet diferite. Și în acest articol vom analiza într-un limbaj simplu - în ce fel diferă exact și cum putem juca pe aceste piețe pentru a câștiga.

Care totuși sunt diferențele dintre o platformă Business to Business (B2B) și una Business to Consumer (B2C)?

De la început se înțelege că un website sau un magazin online B2B se referă la site-ul sau magazinul unei companii a cărora clienți sunt persoanele juridice.
Spre deosebire de un website sau un magazin B2C care de obicei reprezintă o companie care are ca și grup țintă persoanele fizice / consumatorul final.


Prin ce se diferentiaza un website B2B de unul B2C?

1.    Organizare și navigare
Un magazin online B2B are de multe ori o navigație gândită care astfel facilitează plasarea cât mai rapidă a unei comenzi. De asemenea pot fi prezente categorii mai amănunțite ca și organizare, un client persoana juridică de obicei este mai informat despre produsele ce dorește să le achiziționeze.
De asemenea de multe ori sunt prezente și anumite formulare/configuratoare ce le permit clienților magazinului B2B să ajungă mai rapid la produsele dorite. 


2.    Cautarea produselor
Adeseori, în B2B, se folosește căutarea după SKU (stock keeping unit) sau cod produs. Acest lucru este vital pentru un magazin  online B2B deoarece mulți clienți ai furnizorului, caută de obicei un produs anume pentru clienții lor. Astfel, se folosesc mai puțin căutările generaliste, ca în cazul unui magazin B2C.
De asemenea, pe un magazin B2B se găsesc de obicei cât mai multe detalii și specificații tehnice despre produsele sau serviciile oferite.


3.    Design
Designul unul website B2B trebuie să inspire profesionalism și încredere. Dacă dorești să atragi cât mai mulți clienți care să devină parteneri pe termen lung, atunci trebuie să înțelegeți că imaginea contează.
Dacă pe o platformă B2C designul vinde, când discutam de B2B aceasta poate avea un impact mult mai mare. Trebuie să ai grijă să oferi o calitate cât mai bună pentru toate resursele disponibile. 


4.    Audiența
Audiența (publicul țintă) a unei platforme B2B este diferită față de un website B2C.
Indiferent de domeniul în care activați, audiența unui website B2B este nișată într-o industrie și influențată de motivație. Potențialii parteneri caută să fie motivați de anumite beneficii în urma unui parteneriat B2B.


5.    Branding
Ca și în cazul unei companii B2C, brandul joacă un rol foarte important. Având o imagine profesionalistă, veți inspira încredere și siguranța de care partenerii tăi au nevoie. 
Deși o conversie în B2B se bazează mai mult pe logică, există anumite elemente cheie din cadrul unui parteneriat care apelează la emoții. Doar că într-un mod diferit decât într-o conversie B2C.


6.    Marketing
De obicei, un website B2C are ca și scop principal conversia imediată. În cazul unui website B2B, de obicei ne focusăm pe o relație contractuală pe termen lung cu clienții.
Tocmai din acest mod de a privi conversiile, tot conținutul site-ului, al reclamelor și al tuturor modurilor în care alegi să te promovezi sunt simțibil diferite versus cele ale unui website sau magazin B2C.


Concluzii:
Ai nevoie de un magazin B2B dacă afacerea ta vinde altor afaceri. Sunt prea multe diferențe între B2B și B2C pentru a discuta într-un singur articol despre toate. Pe lângă acest lucru, fiecare afacere este unică și are nevoie de soluții concepute pentru ea și clienții ei, soluții care să îndeplinească 3 criterii foarte importante atunci când discutăm despre o companie B2B: stabilă, scalabilă și performantă.