logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Ciclu de viață a unui proiect software


Toate proiectele, indiferent de domeniu, parcurg un ciclu de viaţă similar, trecând prin mai multe etape/faze, în cadrul cărora se desfăşoară mai multe procese. Derularea proiectelor prin aceste structuri bine delimitate reduce gradul de nesiguranţă, creşte controlul modului de desfăşurare a proiectului şi permite luarea deciziilor după fiecare fază.
Organizând lucrurile în etape, managerul de proiect se asigură că serviciile sau produsele livrate la finalul fiecărei faze sunt în conformitate cu scopul urmărit și, în același timp, că membrii echipei de proiect sunt pregătiți pentru următoarea fază a proiectului.


În continuare vom sintetiza fazele generale ale unui proiect, precum și câteva aspecte practice despre relațiile dintre membrii echipei, clienți și alți factori interesați la nivelul unui proiect.
Procesul de implementare și dezvoltare constă în parcurgerea următoarelor etape:


1.    Identificarea scopurilor și obiectivelor
Primul pas în inițierea fiecărui proiect este stabilirea unei întâlniri pentru o mai bună comunicare și înțelegerea cât mai detaliată a nevoilor afacerii dumneavoastră. Colectarea de informații despre compania dumneavoastră, obiectivele de afaceri, informații despre produsele și/sau serviciile oferite, precum și procesul de consultare și consiliere sunt etape esențiale în dezvoltarea unui site web.
 

2.    Planificarea unei strategii de dezvoltare
Realizarea unei strategii de dezvoltare și a unui plan (document de specificații tehnice) în baza informațiilor cumulate, pentru a sublinia și detalia toate aspectele importante legate de proiectul nostru. Un plan bun de afaceri garantează succes pe termen lung.  
 

3.    Conceptul de design 
Odată ce specificațiile tehnice ale proiectului au fost stabilite de comun acord și aprobate urmează realizarea propunerilor de design. Design-ul site-ului va fi conceput în baza unui interviu pe care îl veți completa cu informațiile care le considerați necesare înțelegerii așteptărilor și viziunii dumneavoastră asupra aspectului grafic al proiectului.
 

4.    Proiectare și implementare
Etapa imediat următoare aprobării conceptului grafic este construcția propriu-zisă a aplicației conform planului de proiect stabilit.
Odată ce proiectul dispune de o analiză completă și de un design suficient de detaliat, echipa de proiect poate începe dezvoltarea componentelor proiectului. Detalierea diverselor procese și a potențialelor abordări ale acestor faze nu reprezintă obiectul acestui articol, fiind în sine un subiect amplu de tratat.

 

5.    Procesul de testare a aplicației
Înainte ca site-ul să fie postat on-line, va trece printr-o etapă de testare amănunțită, pentru a se asigura compatibilitatea cu diferite browsere, funcționalitatea aplicației și ușurința în utilizare.
 

6.    Suport și mentenanță
Asigurarea suportului în timpul tranziției proiectului de la echipa de proiect la echipa clientului reprezintă focusul acestei etape. În multe cazuri, din diverse considerente, echipa de proiect este realocată pe noi proiecte mult prea repede odată ce proiectul a fost livrat. În acest fel se diminuează conștientizarea beneficiilor sau a potențialelor probleme apărute după livrare din motive care nu țin în mod necesar de echipa de proiect. Monitorizarea beneficiilor proiectului livrat este foarte importantă pentru moralul echipei și poate ajuta la promovarea proiectului sau la stabilirea unor puncte de acțiune viitoare pentru a asigura succesul viitoarelor inițiative.
Puteți conta pe echipa noastră pentru orice nevoie sau problemă care poate apărea. 

 

Așadar, abordarea cu atenția și grija necesară a tuturor acestor faze din ciclul de viața al unui proiect este deosebit de importantă pentru succesul proiectului, pentru calitatea produsului oferit clientului (extern sau intern) și pentru satisfacția și totodată evoluția echipelor.