top button Created with Sketch.

Culorile brandului și logo-ului vostru au o importanță deosebită pentru comapania voastră. Deci ce culori ar trebui să alegeți?


Înainte de a răspunde la această întrebare, trebuie mai întâi să înțelegem cum influențează culorile psihologia.

Culoarea este creată din lumină care călătorește pe diferite frecvențe de undă – fiecare creând o culoare ușor diferită. De exemplu, culoarea roșie este creată de frecvențele de undă lungi, iar cea albastră, de undele scurte. Acest lucru înseamnă că lumina roșie intră în contact cu retina în partea din față a acesteia, iar noi avem senzația că roșul vine înspre noi, motiv pentru care facem ajustările necesare. Lumina albastră intră în contact cu retina în partea din spate a acesteia și astfel pare că se îndepărtează de noi. Verdele se află în mijlocul spectrului și nu necesită ajustare din partea noastră. Modul în care creierul procesează aceste mesaje ne face să reacționăm cu emoții diferite la culori diferite.

Vom vedea acum câteva trucuri de care să vă folosiți atunci când alegeți culorile companiei voastre. Dar, înainte de asta, să rezumăm felul în care fiecare culoare ne afectează emoțiile.

 

Roșul este cea mai stimulativă culoare. 
Ea transmite energie și entuziasm și are un puternic impact vizual. Este cea mai folosită culoare în afaceri (un motiv pentru care ar fi bine să o evitați).

 

Albastrul este în principal asociat cu încrederea, stabilittea și tradiția, dar mai poate fi asociat cu rațiunea, logica și gândirea profundă. Dezavantajul albastrului este că poate da impresia că firma voastră este rece și rezervată. Este a doua cea mai folosită culoare în afaceri.

 

Portocoliul este culoarea cea mai controversată, denotând atât precauție, cât și căldură. 
În afaceri s-a dovedit spectaculos de bine aleasă pentru compania de telefonie mobilă și o alegere proastă pentru cam toți ceilalți care au încercat-o. Este și culoarea cea mai discordantă, motiv pentru care puțini oameni arată bine în haine portocalii, și nu se asortează ușor cu alte culori.

 

Galbenul este culoarea cea mai luminoasă și pe care o asociem cel mai ușor cu emoțiile. 
În funcție de cât este de intens, galbenul sugerează încredere de sine asociată cu maturitate sau cu aroganță stilată. Mai este asociată și cu creativitatea, iar în nuanțe aurii, cu succesul. Creativitatea, succesul și maturitatea emoțională sunt calități excelente pe care le-ar putea transmite compania voastră.

 

Negrul este asociat cu luxul în cazul produselor, dar e complet nepotrivit pentru industria serviciilor care nu includ serviciile funerare :)

 

Griul. Este o alegere nepotrivită din toate punctele de vedere.

 

Albul este, desigur, asociat cu inoocența și cu puritatea, care sunt calități lăudabil în sine, dar sunt ele adecvate pentru a vă promova afacerea?

Violetul este asociat în unele țări foarte puternic cu religia și, din acest motiv, cel mai bine este să-l evitați atunci când este vorba despre culorile firmei dacă veți desfășura activități și în alte țări

 

Verdele este asociat, desigur, cu mediul și cu sănătatea. Studiile arată că este culoarea cea mai potrivită pentru fundal, pentru că oamenii sunt mai atrași de un produs sau de un logo atunci când acesta se află pe un fundal verde.

 

Câteva reguli generale pentru alegerea culorilor. Se poate ca firma voastră să fie un deschizător de drumuri pe o anumită piață. Dacă este cazul, cel mai bine ar fi să alegeți pentru compania voastră culoare care să simbolizeze cel mai bine piața respectivă. De exemplu, un furnizor de bunuri electrice de primă clasă ar trebui să aleagă albastrul electric. O firmă de avocați specializată în dreptul familiei ar trebui să aleagă verdele.

Dacă aveți un singur concurent important, ar trebui să alegeți, în general, culoarea care contrastează cel mai puternic cu concurentul respectiv. De exmplu, Coca-Cola a ales roșul, așa că Pepsi a ales albastrul.