logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Cum să creezi descrieri atractive pentru produse. 7 pași ca să vinzi eficient


Cum să creezi descrieri atractive pentru produse. 7 pași ca să vinzi eficient


Magazinele online au multe avantaje comparativ cu cele fizice. Nu doar pentru că se află la un click distanță, iar produsele sunt livrate direct la ușa cumpărătorului, dar și pentru că îi permit să analizeze mai multe oferte, ale diferitor magazine, în același timp. Tot ce trebuie să faci este să îl convingi să pună produsele în coș. Dacă într-un magazin obișnuit putem vedea și chiar testa calitatea unui produs pe care îl ținem în mână, în mediul online descrierea produselor este „scannerul” care ne face cunoștință cu ceea ce urmează să cumpărăm. Dacă această descriere este atractivă și răspunde necesităților cumpărătorului – vei vinde. În cazul în care descrierea produselor este superficială și nu oferă răspuns la întrebările clientului referitoare la produs – probabil vei aduna stocuri. 
Și încă ceva – concurența! Pentru că mediul online oferă multe posibilități, mulți oameni le încearcă. De aceea, produsele pe care le vinzi tu s-ar putea să se regăsească și pe paginile altui magazin, iar cel care va vinde mai mult cu siguranță vede descrierea produselor ca pe un avantaj și nu neapărat ca pe o necesitate. Dacă oferi produselor descrieri bune vei crește și rata de optimizare SEO a magazinului online, ceea ce înseamnă mai multe vânzări. 


Deci, noi îți prezentăm 7 pași importanți care te vor ajuta să creezi descrieri atractive pentru produse ca să vinzi eficient.

 


1. Afișează elementele principale ale paginii de produs: numele produsului; prețul; fotografia de produs; descrierea produsului; caracteristici generale; opțiunea de a alege cantitatea; butoanele „adaugă în coș” și „adaugă la lista de favorite”; butoanele social media; informații despre livrare și politica de retur. Acestea sunt primele elemente pe care le vede cumpărătorul când deschide produsul tău. 

 


2. Analizează publicul țintă. Cea mai bună metodă care te ajută să înțelegi publicul țintă este să te pui în locul clientului. Tu vinzi produse unei persoane la fel ca tine, care are necesități, preferințe și așteptări, iar scopul tău este să afli care sunt acestea. Nu mai este suficient să cunoști doar datele demografice ale clientului ca să știi ce să-i oferi, este necesar să stabilești o legătură cu el. Deci, poți începe prin a transforma descrierea produsului într-o discuție cu clientul despre ceea ce îi place lui, oferindu-i răspuns la propriile întrebări. 

 


3. Informează cumpărătorii despre beneficiile produselor pe care le vinzi. Asta înseamnă să interacționezi cu vizitatorii site-ului prin intermediul textului de calitate. Informația clară, succintă și fără greșeli gramaticale este esențială pentru a crea o imagine completă a produselor. Convinge-i pe oameni că au nevoie anume de aceste articole plasând accentele pe calități și beneficii ce pot fi percepute vizual. Nu e ușor să faci o descriere bună pentru un produs, dar odată realizată aceasta va vinde pentru tine. 

 


 4. Fii original. Doar informația care conține caracteristicile generale ale produselor nu este suficientă. Ca să transformi vizitatorul în cumpărător ai nevoie de ceva mai mult, iar asta înseamnă că trebuie să adaugi pe pagină ceea ce consideri că ar fi util și pentru tine: recenzii și testimoniale pentru produs, live-chat, reduceri și promoții. Descrierile de produs care oferă informații originale și ușor de înțeles te ajută să-ți plasezi paginile pe primele poziții ale rezultatelor în motoarele de căutare.

 


5. Folosește cuvinte cheie în descrierea produselor. Aceste cuvinte trebuie să reprezinte site-ul și să  fie incluse și în meta-descriere / meta-taguri, dar și cuvinte care apar în denumirea produsului. Această tehnică te ajută să obții o mai bună indexare pe motoarele de căutare și mai mult trafic pentru magazinul online.

 


6. Adaugă poze calitative cu produsele tale. Dacă pozele nu atrag atenția din prima – riști să pierzi un potențial client înainte ca acesta să ajungă la descrierea produsului. Ca să nu se întâmple asta, angajează un fotograf specializat în fotografia de produs și reclamă. Astfel, pozele tale vor reda realitatea, vor avea o rezoluție bună și te vor plasa cu o treaptă mai sus în fața concurenților. În plus, lucrurile făcute bine oferă credibilitate.

 


7. Vinde cu ajutorul video-ului. Materialul video de prezentare al produsului, care explică avantajele și cum se utilizează, este un mare atu pentru magazinul tău online. Acesta nu doar că arată cum funcționează produsul, dar transmite și emoțiile trăite în urma utilizării produsului pe care îl vinzi.


Sursa foto: hostpapa.com