top button Created with Sketch.

De ce unele site-uri nu generează profit: 10 motive frecvente care duc la eșecul unei afaceri online


Cei care reușesc să-și deschidă o afacere în mediul online țintesc rezultate remarcabile, care să vină rapid și fără mari investiții. Probabil, prea multă încredere într-o idee de business și prea puțin efort depus pentru realizarea ei duc la crearea unei imunități false în mediul de afaceri online, odată ce competitivitatea este din ce în ce mai puternică. Nu putem ști miza de succes sau eșec a unei afaceri, dar putem fi previzibili în acest sens cercetând piața și construind un site ca la nimeni, un site care să atragă, să captiveze și să vândă. Pentru a afla de ce unii reușesc să cucerească lumea înreagă printr-un site care adună lunar milioane de vizitatori unici, iar mulți ajung să abandoneze afacerile din lipsă de trafic, vă prezentăm 10 motive frecvente care duc la eșecul unui site web. Evident, nu fiecare site comite aceste 10 greșeli, dar ținând cont de ele fiecare își poate transforma site-ul într-un motor care generează profit.

 

1. Aspectul tehnic al site-ului este mai presus de orice

Cumpărătorii actuali sunt pretențioși când vorbim de produse și informații. Ei vor să fie educați și distrați în același timp, dar nu cumpărați. Sau, de multe ori, oamenii sunt forțați prin diverse strategii de marketing să cumpere când nu sunt pregătiți. De asemenea, administratorii site-urilor se cncentrează în mare parte pe SEO și pe crearea unor site-uri care să arate impecabil din punct de vedere tehnic, dar nu muncesc destul de mult pentru ca experiența utilizatorilor pe site să fie una plăcută și utilă.

 

2. Site-ul nu apare în motoarele de căutare

Lipsa promovării în mediul online este un alt motiv care duce la eșec. Un site nou creat este un site despre care nu știe nimeni și nu apare nicăieri dacă nu este promovat. Popularizarea linkului de acces, crearea unui conținut util, care să atragă vizitatori și să-i determine să distribuie acest conținut și pe alte site-uri, cum ar fi rețele de socializare sau bloguri, vor face site-ul accesibil în mediul online. De exemplu, va fi ușor de găsit pe Google.

 

3. Nu are o versiune pentru dispozitivele mobile

Este un paradox faptul că cele mai multe site-uri încă nu au o versiune mobilă, chiar dacă numărul utilizatorilor de smartphone-uri este tot mai mare în ultimul timp. Optimizarea mobilă crește gradul de accesare al site-ului. Astfel, 62% dintre companiile care au creat o versiune a site-ului dedicată dispozitivelor mobile au înregistrat vânzări mai mari.

 

4. Site-ul se adresează vizitatorilor în același mod

Fiecare persoană care accesează un site are nevoi diferite sau se află într-o etapă diferită a procesului de cumpărare. Respectiv, vizitatorii nu trebuie să fie tratați la fel. Un site web care prezintă conținut personalizat pentru fiecare vizitator în parte își va crea ușor propriul public fidel. De exemplu, dacă compania știe ce pagini a accesat anterior vizitatorul, va afișa produsele și conținutul de care a fost interesat atunci. Astfel, utilizatorul are mai mari șanse să găsească în timp util ceea ce caută, iar compania are mai mari șanse să-și vândă produsele.

 

5. Vizitatorii nu știu ce să facă pe site

Vizitatorii unui site nu au nevoie de instrucțiuni pentru utilizarea paginii, dar este important ca aceștea să înțeleagă ce oferă site-ul și cât este el de util pentru ei. Primele impresii despre site sunt definitorii și se formează într-o perioadă de timp foarte scurtă, iată de ce site-ul trebuie să capteze atenția vizitatorilor înainte ce ei să închidă pagina și să acceseze un alt site.

 

6. Nu are un obiectiv strategic clar

Unele companii își dezvoltă primul site fără a avea un scop bine definit și ajung în scurt timp să transforme pagina web în spațiu publicitar, chiar dacă ideea inițială a fost să vândă produse și servicii. Iar, dacă nu au o strategie de marketing bine pusă la punct, după un an sau doi de activitate ajung la concluzia că trebuie să construiască un site nou sau, și mai rău, că afacerea pe care o promovează nu poate fi dezvoltată prin internet.

 

7. Lipsește publicul țintă

Una dintre cele mai mari extreme în care cad companiile cu afaceri online este identificarea publicului țintă. Astfel, site-ul fie se adresează unui public țintă greșit, fie se adresează tuturor. Dacă publicul nu este clar definit, atunci nici mesajul pe care compania vrea să-l transmită nu va avea efectul dorit, iar dacă mesajul este orientat către toată lumea, probabil acesta nu va fi înțeles de nimeni. Conținutul unui site, dar și strategiile de marketing pe care se bazează, trebuie să atragă oamenii potriviți în momentul potrivit. Doar așa un site poate fi eficient atât pentru companie, cât și pentru publicul țintă al acesteea.

 

8. Nu se bazează pe informație

Când vizitatorii accesează site-ul unei companii, este important să găsească informații despre istoria apariției acesteia și recunooașterea obținută în timp, dar și informații privind activitățile pe care le desfășoară în prezent. Când spunem informație nu ne referim la publicitate, care încarcă tot mai mult paginile web, ne referim la informație utilă. Deci, pe lângă o strategie SEO bună și un design atractiv, un site trebuie să pună accent pe conținut relevant prin care să poată obține credibilitate pentru ca ulterior să atragă vizitatori și potențiali clienți.

 

9. Informațiile de pe site nu sunt actualizate

Unul din motivele frecvente care duc la eșecul unui site sunt informațiile învechite. Dacă ar fi să comparăm o astfel de afacere cu una offline, care lucrează după același principiu, ar însemna să vândă produse cu termenul expirat sau să uite să adauge produse pe raft. De asemenea, dacă pe site sunt informații scrise cu greșeli sau este utilizat un limbaj confuz, vizitatorii nu vor mai dori să revină.

 

10. Site-ul pune accent pe companie, nu și pe clienți

De cele mai multe ori companiile crează site-uri funcționale, care să le promoveze imaginea și activitatea, dar nu urmăresc nevoiele și așteptările utilizatori, care pot deveni clienți dacă site-ul le va răspunde necesităților. Pentru ca o afacere online să aducă profit este necesar ca site-ul să înregistreze cât mai multe accesări și să fie o modalitate de conexiune dintre vizitatori și companie