logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Landing page – ce reprezintă și de ce este util


Site-urile web sunt niște creații tare interesante, nu doar din punct de vedere al aspectului grafic și tehnic, dar și din perspectiva organizării paginilor. Dacă ai un site cu informații utile pentru utilizatori, un blog diferit de celelalte bloguri datorită conținutului educativ sau un magazin online cu produse de calitate, dar rata de conversie este foarte mică, mai ai nevoie de ceva. Ceva care să ghideze utilizatorii să ajungă acolo unde vrei tu și să-i îndemne la acțiune. Acest ceva poartă denumirea de landing page sau pagină de destinație, care fiind corect optimizată, te ajută să vinzi, să promovezi și să obții mai multe acțiuni de la utilizatori. 


Un landing page reprezintă pagina web pe care utilizatorul ajunge și poate face o acțiune.  Această pagină este distinctă de restul site-ului, are un design special creat pentru a duce la atingerea scopurilor stabilite și se încadrează în tehnicile de marketing și publicitate. Pe un landing page vor „ateriza" clienții redirecționați printr-o campanie de e-mail marketing, vizitatorii care au accesat un PPC (pay per click) sau cei care au deschis un rezultat afișat de motoarele de căutare. landing page-urile le oferă posibilitatea vizitatorilor să downloadeze conținutul care li se oferă sub diverse forme: fișiere media, documente, cursuri, demo-uri, vouchere pentru produse și multe alte oferte. 
Landing page nu este doar o pagină de prezentare a produsului, aici este înserat și un call-to-action, care îndeamnă utilizatorii să completeze un formular, să-și creeze un cont și să încerce o nouă experiență. Rolul principal al paginii de destinație, landing page, este convertirea vizitatorilor în potențiali clienți. 


Eficiența unui landing page crește odată cu ratele de conversie. Aceasta presupune accesarea unei reclame, completarea unui formular, abonarea la newsletter, deschiderea unui rezultat afișat pe motoarele de căutare, înregistrarea unei comenzi și altele. Există landing page de tip tranzacțional, care are scopul de a aduna informații utile despre potențialii clienți, sau de a-i încuraja să facă o achiziție rapidă, de exemplu, în perioada campaniilor promoționale. Astfel, un simplu formular completat poate aduce un nou client. Un landing page de referință prezintă informații relevante pentru potențialii clienți și anunțuri publicitare despre produse și servicii. Pe astfel de pagini se găsesc de obicei imagini, video, diverse link-uri și butoane de acces.

Landing page-ul cuprinde mai multe componente de bază. Acestea sunt:

  1. titlu atractiv și subtitlu, care să atragă în mod subtil, dar sigur, potențialii clienți;
  2. logo-ul firmei, pentru promovare și întărirea brandului; 
  3. link-uri și butoane, pentru ca utilizatorii să poată realiza anumite acțiuni;
  4. formularul prin care pot fi colectate informații utile despre consumatori, pentru a stabili necesitățile și preferințele acestora;
  5. imagini video și fotografii calitative reprezentative pentru afacere; 
  6. avantajele produselor sau serviciilor prestate de companie, care să justifice achizițiile clienților.
     

Toate aceste elemente adunate frumos pe o pagină, creată de un specialist bun, cu un design adaptat la tendințele actuale vor duce la realizarea scopului de bază și la conversie.
Foarte multe companii își trimit ofertele, reclamele, formularele de înregistrare, traficul din media spre homepage-ul site-ului. Aceasta nu este cea mai bună soluție. Atunci când există un flux de trafic targetat către site, puteți crește posibilitatea de a converti traficul în lead-uri cu ajutorul unui landing page targetat. Cum funcționează asta, dar și despre optimizarea landing page-ului, vă vom spune într-un alt articol.