logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Pagina de Facebook pentru afaceri: ce rol are și cum o administrăm


Dacă afacerea ta încă nu are o pagină de Facebook profesională, este timpul să o creezi! Potrivit statisticilor, pe Facebook își petrec timpul peste 2 miliarde de utilizatori, ceea ce ar prinde bine oricărei afaceri. O pagină de Facebook profesională, administrată corect, ajută ca produsele sau serviciile pe care le prestezi să fie descoperite ușor și asigură comunicarea eficientă dintre tine și utilizatori. Ca să aflăm cum trebuie să arate o pagină de Facebook profesională, care este scopul ei și care sunt elementele grafice care o scot în evidență, am discutat cu Daniel Revenco, designer web, care pune accent pe câteva aspecte importante.

Afacerile au nevoie de Facebook! În cazul în care clienții pot fi abordați în mediul online, atunci comunicarea trebuie să fie frecventă și de calitate. Facebook-ul este un instrument de comunicare accesibil și eficient în acest sens. Prin intermediul acestui canal este ușor să informezi oamenii despre produse și servicii, despre promoții sau campanii pe care antreprenorii foarte des le organizează și au nevoie de participanți la realizarea lor. Totuși, pentru unele afaceri pagina de Facebook nu este la fel de importantă. Asta se întâmplă în cazul în care clienții țintă nu se află pe internet și se pune accent pe alte modalități de comunicare.

Scopul unei pagini pe social media este de a comunica cu clienții. Astfel, este important ca mesajele să fie adaptate în dependență de statutul și necesitățile clientului țintă în termeni de: stil grafic, stilul formulării mesajelor text, video. De exemplu, dacă publicul țintă este reprezentat de către tineri, atunci și mesajele trebuie sa fie adaptate la modul de viață al tinerilor. Din punct de vedere grafic, asta înseamnă că mesajul transmis va fi dinamic, inovativ și atractiv.

În calitate de web designer afirm că un mesaj video este mai eficient decât textul sau imaginea. Oamenii citesc tot mai puțin, astfel video devine un instrument cu un potențial foarte mare pentru a reda un mesaj, care va fi recepționat cu succes. Pe lângă aceasta, mesajul video trebuie să fie scurt. Video-urile lungi plictisesc și, la fel, devin ineficiente. Durata perfectă a unui mesaj video este de 30-60 de  secunde.

O pagină de Facebook bine administrată necesită timp și creativitate. Iar, pentru un aspect mereu proaspăt și adaptat la cerințele publicului este nevoie de un designer grafic profesionist, un începător nu va putea întreține o pagină de Facebook din punct de vedere a consistenței. Recomand să fie pregătită stilistica pentru fiecare tip de postare care urmează să fie publicată pe pagină. Pentru asta e nevoie de: un template pentru postări zilnice; un template pentru postări tematice (sărbători, evenimente); quotes; oferte/promoții.

Toate acestea sunt necesare pentru a atrage atenția vizitatorilor și pentru a-i determina să revină! Pagina de Facebook nu are doar rol de comunicare, promovare și generarea profitului. Facebook-ul este și o metodă reușită pentru a crea o imagine bună fie persoanelor direct, fie companiilor și acesta este un aspect important al prezentului. Brandul ca să obțină valoare are nevoie de apreciere, iar pe Facebook este relativ ușor de obținut!