logo
Viber Phone Whatsapp
top button Created with Sketch.

Promovarea online. Cum alegem platforma online potrivită?


De ceva ani buni deja, Facebook, Instagram și Linkedin sunt unelte de marketing online folosite de mulți, dar stăpânite de câțiva. Publicitatea pe aceste canale este diferită, trebuie să știi cum să „cumperi” atenția potențialilor tăi clienți și trebuie știi cum să îi selectezi pe aceștia.
Fie că este Facebook, Instagram, Google, Linkedin, Pinterest, Snapchat sau TikTok, conceptele de marketing online rămân aceleași deși abordările sunt de fiecare dată diferite. 

Fiecare afacere are specificul ei. Pentru a fi cât mai vizibilă și a obține o rată de conversie cât mai bună, orice promovare trebuie să țină seama în primul rând de alegerea celor mai potrivite căi de promovare și de conceperea unui mesaj cât mai adecvat și mai atractiv pentru publicul vizat.


În funcție de domeniu sau nișa de activitate, de competiție și de obiective, cele mai utilizate canale sunt:
 

  1. Google ADS 
    Google Ads oferă servicii diferite de PPC (pay-per-click) față de platformele de social media, în special datorită algoritmului diferit de livrare a reclamelor. Decizia de cumpărare sau de acțiune a utilizatorului există deja, iar dacă nu este bine definită, este întărită prin reclame plasate într-un mod natural, în procesul de research al utilizatorului. Locațiile de afișare sunt mai multe și mai bine definite în propria rețea: YouTube, Gmail, Search, Maps, Play Store etc.
    Platforma Google Ads poate fi folosită, la potențialul maxim, pentru orice tip de strategie. În general, prezența pe motorul de căutare Google (SEO) este un beneficiu imens pentru brand, din considerente de brand awareness, dar și de conversii.
     
  2. Facebook ADS
    Facebook este cea mai populară platformă de social media din lume. În 2020, a ajuns la o cotă de piață de 72% la nivel mondial, fiind în strânsă competiție cu Google, dar când vine vorba de New Brand Discovery, rația este de 36% pentru Google și 27% pentru social media, conform raportului Data reportal.
    Platforma are ca prim scop informarea utilizatorilor asupra evenimentelor și subiectelor de care sunt interesați, evenimente sociale și informații din cercul de cunoștințe. Astfel, succesul constă în integrarea non-invazivă a reclamelor printre acel flux de informații.
     
  3.  Instagram ADS
    Este o rețea socială vizuală prin definiție, prin urmare, este perfectă pentru promovarea business-urilor în cel mai simplu mod bazat pe story, poze și video.
    75% dintre useri fac cel puțin o acțiune pe Instagram. Marketing-ul pe Instagram îţi mută brandul cât mai aproape de centrul intereselor potenţialilor clienţi. În acelaşi timp, te apropie stârnind acele zâmbete pe faţa clienţilor sau consumatorilor care se bucură de fotografiile tale.
    Ce poate face promovarea pe Instagram pentru un brand
    •    Crează o comunitate
    •    Umanizează brandul şi construieşte o legătură emoţională între tine şi utilizatori, care pot să vadă mai mult din brandul tău şi valorile pe care le promovează.
    •    Implică utilizatorii
    •    Fiecare inimă sau comentariu îţi face brandul şi mai vizibil. Poţi pune poveşti cu sondaje sau poţi chiar să lansezi concursuri. Utilizatorii nu vor rămâne indiferenţi în faţa unei provocări fotografice.
     
  4.  LinkedIn ADS
    LinkedIn e un portal social media de nișă, controlat în prezent de Microsoft. Arhitectura platformei se aseamănă cu cea a Facebook, în care utilizatorul își poate crea un profil, poate avea acces la un feed de informații și în care își poate crea o rețea de followers sau cunoștințe.
    Serviciile PPC (pay-per-click) oferite de LinkedIn se integrează în mod natural în feed-ul utilizatorilor, astfel încât să nu distragă foarte mult de la scopul inițial al companiei: de a centraliza și căuta informații legate de colaborări, angajări sau servicii ale companiilor.
    Avantajul utilizării reclamelor PPC pe LinkedIn este că acestea pot ajunge direct către companii sau utilizatori cu interese și intenții de achiziție bine definite. Desigur, nișa businessului care rulează aceste tipuri de reclame este bine să fie apropiată de fluxul general al audienței țintă. Campaniile  pe LinkedIn au cel mai mare impact și performanță când sunt folosite de business-uri care oferă prestări de servicii sau doresc să creeze un brand awareness de tip networking.